Tuesday, February 8, 2011

Aku dan Avocado

Anda semua kenal buah avocado? Kalau tak google la kejap and baca sal buah special kenanganku ni,ada cerita tentang avocado ni. Dari luar buah avocado memang macam buah limau purut yang tak masak lagi yakni kaler hijau pekat. Tapi rasa dia bagaimana pula?


Masa aku kerja tu aku nak gak merasa buah-buah pelik ni sebab utama yang menarik perhatian aku adalah harganya yang mahal giler RM4.99 sebiji,buah kecik jek tapi harga mahal dan kebanyakkan yang beli adalah golongan cina. So aku nak cuba rasa la buah avocado camner rasa dia.


Rakan sekerjaku ada dua orang,si A rasa dulu dan masa dia rasa tu aku tak sempat tengok dia dah makan ker belum pastu dia komen kata sedap dan manis-manis jek rasa dia tapi dia basuh mulut lepas tu,aku yang was-was ni tanya la kenapa basuh mulut kalau sedap dan jawabnya die nak kumur nak hilangkan rasa oren sebab dia makan oren tadi. Aku pun percaya la dan aku plak rasa,perghhh memang pahit,kelat dan entah apa rasa dia aku pun terus muntah and sekarang baru aku paham kenapa si A tadi basuh mulut rupanya die pun muntah gak. Si B tanya camner rasa die,aku yang tak puas hati dan nak sumer rasa camner rasa pelik buah ni aku pun cakap buah ni manis sangat sebab tu aku ludah dalam tong sampah tadi. Manis avocado mengalahkan manis gula kataku,so si B pon percaya kat aku die pun rasa gak pastu sumpah seranah die kat kitorang ni. Si B pon muntah skali gak. Muahahahaha.. Biar semua kena baru adil..


Itulah penangan buah avocado ni,aku tak paham camner nak makan buah nia ea?

6 comments:

  1. blender buah ni da taruk susu n ais. sedap.

    ReplyDelete
  2. Hahahahahaha... terbaeklah your comment about avocado nie... Hahahahahahaha.. xabis ketawe lagi nie hehehe..

    ReplyDelete
  3. Tu avocado mentah la tu. Tu yg pahit. Sy penggemar avocado slalu makan dgn susu pekat sedap lah

    ReplyDelete
  4. hi, pernah rasa sekaliiii jer, terus tobat..hahahaa, rasa meloyakan, member bg separuh sbb aku gtl nk try rase, pastu dgn gahnya aku cube mkn, momen aku kunyah..kembang dh tekak rase nk muntah, tp aku tahan sbb member aku tgh perati serius aku mkn..hahahaha, sambil kunyah smbl tahan nafas, rase telur rebus yg mcm lemak hanyir (bukan ikan). rupanya di indonesia buah ni juga dinamakan buah telur. patutlah mmg sesuai utk salad perah lemon.

    ReplyDelete