Monday, February 14, 2011

Aku dan Top Up RM100


Anda pengguna prepaid? Mesti anda semua penah top up kan. Biasanya berapa korang top up? Kebanyakkannya orang akan top up RM10 tak pun paling tiggi RM30.


Tapi hari betul-betul bersejarah buatku kerana untuk kali pertamanya aku top up RM100. Gila ah,tak pernah aku lakukan selama ini. Kenapa aku top up RM100? Ada cerita di sebaliknya.


No hp yang paling aku sayang ialah 01934363## tetapi pada november tahun lepas hp itu hilang dan terpaksa ganti dengan yang baru. Aku pergi la buat sim card tu balik kat celcom centre dan nasib baik aku tak kena caj apa kalau tak merempat la aku kejap kerana pada masa tu aku tengah pokai,duit sikit giler. Pas dapat sim tu aku guna la jap pastu sampai bulan 2 aku lupa nak top up yakni aktifkan no tu dan tidak disangka-sangka no tu dah tak boleh diguna pakai lagi kerana sim card registration fail katanya. Aku apa lagi panik tak tentu arah la pergi ke celcom centre tu.


Sebelum pergi ke celcom centre tu aku da kelas dan sebelum pergi kelas aku minum ubat batuk 20ml so aku bajet pas 2 jam kelas tu aku tido la sebab ubat tu kan boleh menyebabkan mengantuk tetapi bila terjadi kes sim card ni aku terpaksa selesaikan perkara ni secepat yang mungkin. Aku yang tengah high ni bawak motor cam apa ntah,jalan nampak samar jer pastu kenderaan lain nampak slow jek pergerakannya. Macam pelesit la bawak motor tapi otak kosong sebab penangan ubat batuk tu.


Bila sampai di celcom centre kat seksyen 9 Shah Alam aku pun isi borang dan ambik nombor tunggu giliran untuk dipanggil. Bila tiba giliran aku pun pergi la kat kaunter tu pastu aku tanya macam mana dengan kes aku ni dan dia pun cakap kes adik ni kes reinstate dan dia nasihatkan aku top up RM100 untuk aktifkan balik kerana ada masa 5 hari lagi sebelum no tu permanent tak leh aktif. Aku tak ada duit yang mencukupi pada masa tu pastu aku tanya akak tu kat mana ATM dan nasib baik ATM kat belakang celcom centre tu jek. Aku withdraw RM200 pastu aku  pergi balik kat celcom centre dan beli top up RM100 untuk aktifkan no kesayangku balik. Dan sekarang aku tengah guna no tu untuk sementara waktu sahaja. Alhamdulilah no ku dapat diselamatkan.

1 comment: