Wednesday, February 23, 2011

Aku dan Dequadin


Tarikh keramat 16-10-2010 amat bermakna kepada Afzan Syafinaz,Sani dan diriku kerana......



Malam tadi aku lepak dengan kawan sekampungku yang berada di Bukit Kuda,Klang. Disebabkan lama tak jumpa so kitorang lepak lama la kat satu kedai makan melayu di kawasan tu. Lepak punya lepak awekku sorang ni asyik batuk memanjang jek pas tu aku tanya la kenapa dan katanya ubatnya habis,ku tanya lagi apa ubatnya dan jawabnya dequadin seperti rajah diatas. Kitorang pun tanya la Sani kat mana 7eleven kat area kitorang lepak tu dan dia tunjukkan jalan ke sana kerana kebetulan dia pun nak beli sesuatu jugak.



Lepas beli awekku sorang ni yang tengah sakit yang amat makan la dequadin tanpa segan silu. Kebetulan kitorang nak borak jap so borak  la depan 7eleven tu jap dan awekku perasan yang dequadin yang aku dan dia makan ni dah expired dah. Aku cepat-cepat la muntahkan balik dequadin tu dan awekku sudah terlewat kerana dia dah telan dequadin tadi huhuhu. Kesian kat dia sorang kan maka aku cadangkan tukar dequadin yang expired tadi dengan yang baru dan dia pun tukar la kat cashier 7eleven tadi. Kata awekku lagi patut la rasa lain jek tadi begitu juga aku kerana biasanya aku akan rasa gula sikit tapi yang tadi tak ada rasa gula pun. Rupanya expired so kalau membeli jangan lupa tengok tarikh luputnya ok.



Jangan sakit perut sudah la,huhuhuhu.

No comments:

Post a Comment