Tuesday, February 8, 2011

Aku dan Kemiskinan Hidup


Pernahkan anda semua mengharungi kehidupan yang serba daif dan miskin? Diriku pernah melaluinya kerana diriku berasal dari keluarga yang miskin dan papa,keluargaku tak sama dengan keluarga saudaraku yang lain hinggakan sampai satu tahap aku diminta oleh saudaraku yang lain untuk menjadikan aku sebagai anak angkat diorang dek kerana kemiskinan keluargaku tetapi pada masa itu aku tidak setuju walaupun dijanjikan dengan kemewahan katanya padahal tak pun tetapi dengan niat nak pergunakan aku sebenarnya. Nasib baik la aku tidak mengikut kata diorang kalau tak dah tak kenal apa itu blog pun.



Memang aku berasal dari keluarga yang serba kekurangan,aku tidak malu menyatakannya kerana itulah hakikat dan pendorong bagi diriku untuk terus maju dan berjaya di kemudian hari. Pada tahun 2001 pun keluargaku tidak ada kenderaan seperti motosikal apatah lagi kereta,keluargaku tak mampu membeli itu semua. Bila aku kecewa,sedih,jatuh dan sewaktu dengannya aku akan cuba mengimbau kembali kisah silam tentang kepayahan keluargaku membuatku bangkit semula untuk terus berdiri dan menggapai bintang di langit sekalipun.


Itulah diriku,anak orang susah dan tidak punya apa-apa 10 tahun yang lalu dan sekarang aku mengorak langkah untuk maju ke depan walaupun setapak.

No comments:

Post a Comment