Tuesday, February 8, 2011

Aku dan PPP


Apa itu PPP? PPP adalah singkatan untuk Program Pembangunan Pelajar dan setiap sem setiap pelajar wajib menghadiri PPP kalau tak kena tatatertib la jawabnya,sekiranya tidak datang program ini maka skrol pengajian tidak akan dikeluarkan dan dengan erti kata lain tak dapat graduate la. Aku tak hadir PPP 5 sem lepas dan sem ini aku terpaksa pergi PPP 5 bagi menampal ketidakhadiranku ke program ini sem lepas. Silibus atau modul untuk PPP 5 adalah berasaskan perniagaan,so kitorang diberi tugasan buka satu perniagaan dan bentangkannya di depan bebudak yang lain.


Disebabkan aku pernah pergi 1 sesi pada sem sebelumnya maka aku di beri kelonggaran sama ada nak ikut atau tak sesi petang,mestilah tak takkan la aku nak tolak bantal jika aku dah mengantuk kan so aku tak pergi la.hu3.


Apa yang menarik perhatianku tentang PPP kali ini adalah aku mendapat pujian dari fasi kerana pembentangan aku dimana perniagaan berasaskan jambu seperti jus jambu,ubat gigi jambu dan segala macam berasaskan jambu semata-mata dan aku dipanggil nama joe jambu,sem lepas pun aku bentangkan pasal jambu gak dan dipanggil joe jambu gak,nampaknya sama jek intipati program PPP ni.

No comments:

Post a Comment