Monday, February 28, 2011

Aku dan Kentut

Sapa yang tidak pernah kentut seumur hidup dirinya? Aku rasa benda yang paling mustahil akan berlaku sekiranya tidak pernah kentut selama hidupnya sedangkan haiwan pun boleh kentut.




Teringat aku pada satu peristiwa semasa aku belajar di Jengka,Pahang dulu dimana peristiwa itu masih segar di ingatan mangsa-mangsa yang terlibat dalam kes yang sangat besar itu.
Peristiwa ini terjadi pada suatu malam dimana aku dan kawan-kawanku seramai 4 orang sedang berada di dalam bilik danbuat kerja masing-masing,ada yang menghadap laptop ada juga yang membaca tetapi mmbaca komik la. Aku yang berada di katil atas(double deck) tanpa segan silu aku melepaskan kentutku yang berbau puaka ini sementara yang lain semuanya berada di bawah dan selang berberapa saat terdengarlah.....


Diorang semua tertanya-tanya dan menyalahkan sesama diorang tanpa mengesyaki pun aku yang telah melepaskan bom atom ketiga itu di dalam bilik memberku itu. Aku memdiamkan diri sambil menyorakkan diri beralaskan kain selimut dan buku komik cuba menyembunyikan diri akan kehadirankan tidak disedari tetapi setelah semua member-memberku tidak mengaku dan mencari pesalah yang sebenar salah sorang dari memberku bertanyakan aku,dengan selamber aku sengih sambil tersenyum puas melepaskan angin di perutku yang telah lama memulas.


Apa lagi diorang bengang la dan "pergh,bau puaka" sambil menutup hidung masing-masing dengan mengunakan lengan dan kain selimut selama beberapa puluh saat. Kenangan kentut yang berbisa jika dibangkitkan balik bila kitorang lepak memang menjadi isu hangat dan kecoh bagi mangsa-mangsa kejadian,aku sebagai pegebom hanya tersengih kerang busuk sahaja.huhuhu.

No comments:

Post a Comment