Wednesday, February 9, 2011

Aku dan RM1


Cinta itu indah sekiranya pandai menjaganya,itu yang bermain di benakku sepanjang hari ini dan mengingatkanku peristiwa lalu. Banyak peristiwa dan liku-liku hidup kami bersama harungi sepanjang hubungan kami,ada suka,sedih,duka,gembira,merana,kelaparan dan sewaktu dengannya hinggakan sampai satu tahap dimana RM1 sangat bernilai pada kitorang.


Hari tu di waktu tengahari nan panas aku dan si dia ingin mengisi air minuman/mineral kat pusat komersil seksyen 7 Shah Alam datang ka sorang dalam lingkungan umur 40-an memberiku 1 pamplet. Pada awalnya dia kata free dan boleh ambik so aku ambik la pastu bila aku ambik dia kata suh bayar lak RM1 atau lebih. Aku bengang la so aku bagi balik pamplet dia n cakap sori,baik tak aku. Kenapa aku tak bagi dan kedekut RM1 masa tu? Sebab duit kitorang berdua ada pada masa tu tak sampai RM5 pun dan duit tu bakal digunakan untuk aku dan dia meneruskan kehidupan ke arah hidup berdikari.


Alhamdulilah rezeki kitorang melimpah,bila mana aku kehabisan duit si dia plak dapat duit dan bila mana si dia tak da duit aku plak kebetulan dapat gaji. Tuhan itu Maha Adil.


I Love You Afzan Syafinaz

No comments:

Post a Comment